Trekt jouw webshop veel bezoekers? Dan denk je mogelijk dat jouw site het goed doet. Dit hoeft echter helemaal niet het geval te zijn. Je hebt er namelijk niets aan wanneer het enkel bij een webshopbezoek blijft. Het uiteindelijke doel is immers dat webshopbezoekers een actie uitvoeren in jouw webshop. Dit hoeft niet altijd een aankoop te zijn. Zo kunnen zij bijvoorbeeld ook het contactformulier invullen of zich inschrijven voor de nieuwsbrief. In dat geval is er sprake van een conversie. Vindt er in jouw webshop maar weinig conversie plaats? Dan wil je hier mogelijk verandering in brengen. Wij vertellen je hier hoe je jouw webshop conversie verhoogt!
Voeg een chatfunctie toe
Heb je momenteel een webshop zonder chatfunctie? Voeg deze dan toe. Wanneer jouw site voorzien is van een chatfunctie verhoog je de webshop conversie namelijk best makkelijk. Hoe dit precies zit? Met een chatfunctie kunnen webshopbezoekers namelijk om hulp vragen. Deze vragen worden vaak snel beantwoord, zeker wanneer er een chatbot achter zit. Met een chatfunctie neem je vaak frustraties weg bij webshopbezoekers. Doordat zij snel en goed geholpen worden, is de kans groot dat ze toch tot actie overgaan. De webshop conversie wordt dus wel degelijk verhoogd door een chatfunctie.
Maak gebruik van afbeeldingen
Teksten zijn belangrijk voor de positie van jouw webshop in een zoekmachine. Wil je echter de webshop conversie verhogen? Vergeet dan ook zeker geen afbeeldingen toe te voegen aan jouw webshop. We doelen in dit geval niet op afbeeldingen in de tekst, maar in de buurt van de actie-knop. Dit kan een knop zijn om een bestelling te plaatsen, maar bijvoorbeeld ook om meer informatie te krijgen over een product. Kies bij voorkeur voor een persoonlijke foto. Hiermee speel je namelijk in op de emotie van een webshopbezoeker. Dit zorgt ervoor dat iemand sneller tot actie overgaat, wat uiteindelijk positief is voor jouw webshop conversie.