Steeds meer bedrijven zetten massaal in op marketing. Zij weten inmiddels wat de voordelen hiervan zijn en richten zich hier volledig op. Heb je ook een eigen onderneming? Dan ben je vast en zeker ook bezig met marketing. Heb je hier afgelopen jaar een begin mee gemaakt? Dan wil je dit in 2020 natuurlijk doorzetten. In dat geval is het wel handig om de trends op dit gebied alvast te weten. Wat dat betreft ben je hier aan het juiste adres. Wij zetten hieronder namelijk drie belangrijke trends op het gebied van marketing op een rijtje.
1. Chatbots
Verkoopt jouw bedrijf producten via het internet? Dan is de kans goot dat klanten zich op jouw site kunnen richten tot een klantenservice. Dit kan mogelijk via een chat. Hiervoor zetten veel bedrijven nu nog mensen in. Deze worden echter steeds vaker vervangen door chatbots. Dit is één van de marketingtrends voor 2020. Je hoeft hierdoor niet langer mensen in te zetten en chatbots reageren altijd snel. Ook kennen ze jouw (aankoop)gegevens, waardoor ze je direct van dienst kunnen zijn.
2. Videomarketing
Video’s maken een steeds belangrijker deel uit van onze samenleving. Daarom is het zaak om dit ook op te nemen in het marketingplan van jouw bedrijf. Vertel bijvoorbeeld niet alles meer via teksten, maar doe het ook eens middels een video. Video’s zijn namelijk een stuk persoonlijker. Bang dat het duur is om materiaal aan te schaffen om video’s mee te maken? Dat is niet nodig. Filmmateriaal is tegenwoordig namelijk voor iedereen betaalbaar.
3. Social Media Stories
Social media maakt tegenwoordig onderdeel uit van het marketingplan van nagenoeg ieder bedrijf. Zo zijn veel bedrijven vandaag de dag actief op Facebook of Instagram. Het posten van nieuwe content is echter niet meer het enige wat belangrijk is. De Social Media Stories gaan in 2020 namelijk een steeds grotere rol spelen in de marketing. In zo’n verhaal kun je jouw volgers echt bij de hand nemen of een persoonlijk verhaal vertellen. Dit komt natuurlijk een stuk beter en duidelijker over dan een stukje tekst. Overweeg daarom ook zeker om dit jaar Social Media Stories op te nemen in jouw marketingplan.